معرفی جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی
نوشته شده توسط : admin

آفریقای جنوبی کشوری با جاذبه های گردشگری زیبا و گوناگون است. حیات وحش خاص آفریقا، فرهنگ این منطقه، طبیعت منحصر به فرد و سواحل جذاب آن گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می کند.

کشور آفریقای جنوبی شامل زیباترین جنگل ها، دشت ها و کوه ها است و در پارک های ملی محافظت شده خود توع زیادی از حیات وحش وجود دارد.

آفریقا برای بسیاری از مسافران جذابیت فریبنده ای دارد و شهرت آفریقای جنوبی به عنوان مقصدی که چنین تنوع گسترده ای از تعطیلات و تجربیات هیجان انگیز را در طول سال ارائه می دهد، همراه با زیرساخت های جهان اول، بازدیدکنندگان بیشتری را به ارمغان می آورد. در این مطلب جذاب ترین جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی که باید در تور آفریقا از آن ها بازدید کنید را معرفی می کنیم.

لیست جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی

1.  کیپ تاون

بازدید از آفریقای جنوبی بدون دیدن کیپ تاون کامل نمی شود، این شهر زیبا در میان طبیعت احاطه شده است. کیپ تاون دارای شگفتی های گیاه شناسی، کوه های مرتفع و دریای فیروزه ای رنگ است.

مراکز خرید این شهر مانند Canal Walk و مرکز خرید ویکتوریا ورف دارای رستوران ‌های مدرن و زیبا است. شما می توانید در تور آفریقای جنوبی برای خرید به این مراکز رفته و در رستوران ها آن غذا میل کنید.

2. پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر یکی از بهترین ذخیره ‌گاه‌ های آفریقا و یکی از قدیمی ‌ترین پارک ‌های آفریقای جنوبی است. اگر از دوستداران حیات وحش هستید، این پارک برای شما جذاب خواهد بود مساحت این پارک بیش از 2 میلیون هکتار است.

این پارک در فاصله ی 3 تا 4 ساعته از ژوهانسبورگ واقع شده است و به بازدیدکنندگان این فرصت را می ‌دهد که در آن بتوانند شیر، پلنگ، بوفالو، فیل و کرگدن، و همچنین تنوع شگفت ‌انگیزی از دیگر حیات وحش را ببینند

یکی از بهترین مواردی که در مورد پارک ملی کروگر وجود دارد، اقامتگاه هایی است که می توانید در آن اقامت داشته باشید.

3. مسیر باغ

در امتداد سواحل جنوب شرقی آفریقای جنوبی قرار دارد. این مسیر زیبا تقریبا 200 کیلومتر طول دارد و بین خلیج موسل و رودخانه استورمز امتداد دارد.

مسیر باغ از خیره کننده ترین مناظر ساحلی آفریقای جنوبی می گذرد. این مسیر از شهرهای زیبای ساحلی، تالاب ‌ها، دریاچه ‌ها و صخره‌ های ساحلی می ‌گذرد.

در این مسیراز شهر زیبای Knysna، مزارع شترمرغ، غارهای کنگو، خلیج Plettenberg و پارک ملی Great Route نیز می گذرید.

4. شهر استلنبوش

اگر می خواهید چند روز را در یک شهر آرام و زیبا بگذرانید، شهر زیبای استلنبوش را از دست ندهید. تاریخچه این شهر به سال 1679 برمی گردد و شما می توانید در آن از موزه روستا و موزه استلنیرک بازدید کنید.

این شهر به خاطر مجموعه وسیعی از مزارع انگور که در آن می توانید طعم شراب را امتحان کنید، مشهور است. همچنین می توانید از رستوران ها، کلوپ های شبانه، کافه ها و گالری های هنری لذت ببرید.

استلنبوش یکی از زیباترین شهرهای آفریقای جنوبی است. مملو از درختان بلوط کهنسال، و خانه‌ هایی با رنگ سفید، یکی از بهترین شهرهای حفاظت ‌شده است.علاقه مندان به تاریخ می توانند از موزه استلنبوش دیدن کنند، موزه روپرت آثار مهم هنرمندان آفریقای جنوبی را به نمایش می گذارد.

5. دراکنزبرگ

دراکنزبرگ دیدنی به معنای «کوه‌های اژدها» یکی از بهترین مکان ‌ها برای بازدید در تعطیلات است. دراکنزبرگ همچنین بلندترین قله های کشور را در خود جای داده است، این منطقه حدود 200 کیلومتر طول دارد و پر از آبشارها، غارها و نهرهای کوهستانی است.

این منطقه شامل پارک uKhahlamba-Drakensberg می باشد، که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است، منطقه ای با زیبایی چشمگیر، با تکیه گاه های سنگی ناهموار و هنر صخره ای، و پارک ملی رویال ناتال با تقریباً 800 گونه از گیاهان متنوع است.

مسیرهای کوهستانی این منطقه برای پیاده روی، دوچرخه ‌سواری، صخره ‌نوردی، پاراسلینگ، رافتینگ، ماهی‌ گیری، آبزیل و قایق سواری در آب‌ ها در طول تابستان معروف هستند.

در تابستان، مناظر کوهستانی سرسبز و حاصلخیز است، با آبشارهای فوران و جویبارهای شفاف را خواهید دید و در زمستان، برف بر روی قله های دراماتیک را می پوشاند.

6. پارک تالاب سیمانگالیسو

یکی از میراث جهانی ثبت شده در یونسکو، پارک تالاب سیمانگالیسو در ساحل شمالی استان کوازولو ناتال است. بهترین مکان برای تماشای شگفتی های طبیعت با بیش از 526 گونه پرنده و حیوانات دیگر است.

پارک سیمانگالیسو خانه ی برخی حیوانات مانند اسب آبی، کروکودیل و لاک پشت است. همچنین می توانید کرگدن، گورخر، بابون و گاومیش را نیز در آن پیدا کنید.

7. شهر هرمانوس

هرمانوس یک شهر کوچک و در عین حال توریستی در کیپ است، این شهر پایتخت نهنگ آفریقای جنوبی نامیده می شود. گردشگران بسیاری هر ساله برای دیدن نهنگ ها و دلفین ها به اسن شهر سفر می کنند. هرمانوس همچنین جشنواره های نهنگ را هر ساله در ماه سپتامبر برای بازدیدکنندگان ترتیب می دهد.

8. پارک فراملی کگالاگادی، کالاهاری

پارک فراملی کگالاگادی در قسمت شمالی آفریقای جنوبی بین آفریقای جنوبی و بوتسوانا واقع شده است. این پارک در سال 2000 با ادغام پارک ملی کالاهاری جمسبوک و پارک ملی جمسبوک بوتسوانا به وجود آمده است.

این پارک ملی گنجینه ای از جانوران ملی آفریقای جنوبی است که به خاطر شاخ های V شکلش معروف است. شکارچیانی مانند شیر کالاهاری، یوزپلنگ و کفتار نیز در اینجا یافت می شوند.

شهر ژوهاسنبورگ در آفریقای جنوبی

9. شهر زیبای ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ بزرگترین شهر آفریقای جنوبی از نظر جمعیت است. از آنجایی که به عنوان یک شهرک معدنی طلا شناخته می شود، به آن شهر طلا می گویند. از برترین جاذبه های این شهر می توان به موزه آپارتاید، تپه قانون اساسی و شهر صخره طلایی اشاره کرد.

خزانه کلکسیونر در ژوهانسبورگ یک ساختمان هشت طبقه پر از کتاب های کمیاب است. این بزرگترین کتابفروشی کمیاب و دست دوم در کل آفریقا است.

هنگام بازدید از شهر ژوهانسبورگ باید از شهرک Soweto، زادگاه نلسون ماندلا دیدن کنید. Soweto خانه دو برج اورلاندو است که از سال 2009 برای بانجی جامپینگ استفاده شده است.

این شهرک خانه ی مهاتما گاندی بود، که روزهای خود را در آفریقای جنوبی در آن گذرانده بود. و در حال حاضر به عنوان مهمانخانه استفاده می شود.

10. خلیج ماسل

خلیج ماسل به خاطر بهترین سواحل آفریقای جنوبی معروف است، ساحل سانتو در میان آنها برجسته ترین است. در خلیج ماسل آفریقای جنوبی باید ورزش های آبی، چتربازی و غواصی را امتحان کرد.

درخت پست اداره که در مجموعه موزه قرار دارد، درختی با قدمت 600 ساله است و گمان می‌ رود که این درخت اولین صندوق پستی آفریقای جنوبی باشد.

11. شهر کوچک پارل

پارل یک شهر کوچک با میراث تاریخی و فرهنگی عظیم است، که تنها 45 دقیقه با ماشین دورتر از کیپ تاون قرار دارد. ساختمان های گرجستانی، ویکتوریایی در سراسر شهر گسترده شده اند.

12. شهر بندری پورت الیزابت

پورت الیزابت یک شهر بندری در استان کیپ شرقی است. سواحل این منطقه زیبا ترین و بهترین سواحل آفریقای جنوبی هستند. می توانید برای شنا به ساحل پل ولز استیت، ساحل هیوموود یا ساحل کینگز بروید. پورت الیزابت به خاطر پارک هایش نیز معروف است. پارک سنت جورج در میان آنها قابل توجه ترین است.

13. جزیره روبن

جزیره روبن که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، یادآور وحشتناک آپارتاید است. نلسون ماندلا 18 سال به همراه دیگر مخالفان سیاسی و ناسازگاران اجتماعی در یک سلول کوچک در اینجا زندانی شدند. تور آفریقای جنوبی جزیره ی روبن از موزه در دروازه نلسون ماندلا در ویکتوریا و آب‌ نمای آلفرد آغاز می ‌شود.

14. پارک ملی آدو فیل

سومین پارک ملی بزرگ آفریقای جنوبی، پارک ملی آدو فیل است، که در سال 1931 در تلاشی برای نجات از انقراض آخرین 11 فیل بوته ای این کشور تاسیس شد.

این پارک در کیپ شرقی در حدود 72 کیلومتری شمال پورت الیزابت قرار دارد و امروزه بیش از 600 فیل را در خود جای داده است.

اکوسیستم این پارک ملی که از کارو تا ساحل امتداد دارد نیز جذاب است. و علاوه بر فیل‌ ها، این پارک میزبان جمعیت ‌های بزرگی از پنگوئن ‌های آفریقایی و کیپ گانت است. این پارک همچنین خانه دو جزیره فراساحلی است و ادعا می ‌کند که تنها پارک ملی روی سیاره است که از Big 7 محافظت می ‌کند.

15. روستای فرانسهوک

روستای فرانسهوک یکی از زیباترین روستاهای آفریقای جنوبی است، این روستا با خیابان های زیبا، کافه های رنکارنگ و دوست داشتنی، موزه موتور و تراموا شراب فرانسهوک، می تواند یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در آفاریقای جنوبی باشد.

همچنین رستوران های زیادی در داخل این روستا وجود دارد که می توانید غذاهای خوشمزه را در آنها امتحان کنید.

16. سان سیتی ریزورت

سان سیتی ریزورت یک استراحتگاه مجلل است که حدود دو ساعت با ماشین از ژوهانسبورگ فاصله دارد. این مجموعه شامل چهار هتل، دو زمین گلف قهرمانی، دو کازینو، دهکده فرهنگی آفریقای جنوبی و بیش از 7000 کروکودیل در یک پناهگاه است.

دره رودخانه بلاید آفریقای جنوبی

17. دره رودخانه بلاید

دره رودخانه بلاید پس از گراند کنیون آریزونا و فیش ریور کانیون نامیبیا، سومین دره بزرگ رودخانه ای جهان است. این شهر که به دلیل پوشش گیاهی سرسبز و زیبایی باورنکردنی خود شناخته شده است، همچنین بزرگترین دره سبز درجهان است.

پیاده‌ روی در میان درختان، دره‌ های پر از گیاهان و جانوران، مناظری باشکوه از آبشارها و پدیده‌ های زمین ‌شناسی باستانی را ارائه می‌ دهد.

سخن پایانی

آفریقای جنوبی یکی از متنوع ترین کشورهای جهان است، این کشور به خاطر مناظر دیدنی و تنوع حیوانات آفریقایی معروف است. پارک ملی کروگر، یکی از بزرگترین ذخیره‌گاه‌ های بزرگ در آفریقا بشمار می رود.

آفریقای جنوبی بیش از 20 پارک ملی و صدها ذخیره گاه از تنوع عظیمی از حیات وحش محافظت می کند، ما در ایم مقاله شما را با بهترین و زیبا ترین جاهای دیدنی آفاریقای جنوبی آشنا کرده ایم.

در آفریقای جنوبی شما می توانید به گشت و گذار در میان پارک های طبیعی، تماشای آبشارها و جنگل ها، تماشای گیاهان و حیوانات منحصر به فرد و شنا در سواحل طلایی این منطقه بپردازید و از لحظات خود در این کشور زیبا لذت ببرید.

برای اطلاع و خرید تور ارزان آفریقای جنوبی و تور کنیا می توانید به آژانس هواپیمایی الفبای سفر مراجعه کرده و تورهای خود را بدون دغدغه خریداری کنید.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.





:: برچسب‌ها: تور آفریقا ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: